Szukaj...
Lifestyle Podróże

Cypr / Atlantica Aeneas Resort and Spa***** / Pierwsze wakacje we trójkę

To zaczynamy, czas na moją pierwszą relację z naszych wspólnych wakacji w powiększonym składzie. Tak jak sobie postanowiłam, to był mój, nasz urlop – wreszcie! Nastawiałam się na wypoczynek i chciałam oderwać się od codziennych spraw i obowiązków. Myślę, że mi się to udało, głównie dlatego, że wybraliśmy opcję All inclusive.

Dlaczego Cypr?

Tym razem wybór padł właśnie na tę wyspę. Chociaż ja bardzo chciałam odwiedzić Wyspy Kanaryjskie, to jednak kilka argumentów, które podała nam Pani w biurze podróży, przeważyło na korzyść Cypru. Wyspy Kanaryjskie na czele z Teneryfą, na pewno jeszcze kiedyś zobaczymy. Cypr jest wyspą, na którą leci się około 3 godz. Ten krótki czas podróży, był głównym czynnikiem w wyborze naszych wakacji, dlatego, że po raz pierwszy lecieliśmy z naszym synkiem. Nie chcieliśmy jemu i sobie fundować na start dużo stresu. Nie wiedzieliśmy jak zareaguje na lot samolotem.

Cypr położony jest na Morzu Śródziemnym. Klimat panujący na tej wyspie, to klimat podzwrotnikowy – od morskiego do kontynentalnego. A temperatura maksymalna wynosi 33 st. C (w miesiącach cieplejszych) w nizinach jest nieco niższa bo 26-28 st. C. Po dość kapryśnej i zimnej wiośnie panującej w Polsce w tym roku, chcieliśmy wreszcie poczuć słoneczko i wygrzać kości a przede wszystkim naładować baterie przed budową naszego domu. Chcieliśmy też pokazać Nikosiowi jak pięknie jest na świecie i myślę, że wzbudziliśmy jego ciekawość na przyszłość.

Plaża Nissi
Mała wyspa przy plaży Nissi

Widok z Wyspy na plażę Nissi

ALL inclusive

W związku z tym, że wybieraliśmy się w podróż z małym człowiekiem, zależało nam na opcji All inclusive. Chcieliśmy, aby hotel był czysty, przestronny, przystosowany do dzieci, z licznymi atrakcjami, dobrą kuchnią i ciepłą wodą w basenie. Interesowały nas też obiekty położone blisko od morza oraz miasteczka. Bardzo zależało nam też na tym, aby transfer z lotniska do hotelu był szybki. Ostatecznie wybraliśmy hotel Atlantica Aeneas Resort and Spa***** i jesteśmy z naszej decyzji zadowoleni. Jest kilka małych szczegółów, do których moglibyśmy się przyczepić, ale też wiemy, że nie ma idealnych obiektów hotelowych, nie oszukujmy się, to co będzie jednej osobie odpowiadać, innej już nie. Natomiast, to co warto powiedzieć, to to, że hotel jest duży, ale tym samym kameralny. Należy do niego jedno skrzydło budynku i duża ilość domków bungalows. Baseny dostosowane dla dorosłych oraz dla dzieci w kształcie laguny, ogromny ogród, dzięki temu każdy znalazł miejsce dla siebie i można było poczuć się komfortowo. Bogaty zakres animacji dla dzieci. Liczne gry i zabawy, teatrzyki i pokazy, minidyskoteka dla maluchów oraz kilka klubików dziecięcych, gdzie można zostawić pod opieką opiekunki dziecko, jeżeli ktoś sobie życzy.

Jedzenie – bardzo smaczne, kuchnia na wysokim poziomie. Mnóstwo dań do wyboru. Myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. Odpowiedni bufet również dla dzieci.  W hotelu znajdują się jeszcze dwie restauracje a’la carte  „Neptun Pool” z kuchnią grecką, międzynarodową, włoską i regionalną, oraz „Taverna” z kuchnią grecką i regionalną, serwująca również ryby i owoce morza. Dodam, że wszystkie kuchnie podają też dania dietetyczne, bezglutenowe oraz dania bez laktozy.

Hotel jest ciekawie położony, bo bardzo blisko pięknej plaży Nissi, do której można przejść na nogach zaledwie w 3 min. Do najbliższego miasteczka Ajia Napa mieliśmy tylko 3 km. Bardzo nam zależało na tym, aby mieć pod ręką supermarkety i apteki. Byliśmy spokojniejsi, że tuż obok jest cywilizacja a nie pustkowie. I w razie choroby mamy dostęp do lekarza oraz leków.

Co Warto zobaczyć na Cyprze?

Tak jak wspomniałam wyżej mieliśmy to szczęście, że nasz hotel znajdował się tuż obok plaży Nissi którą trzeba zobaczyć. Myślę, że jest to obowiązkowy punkt na mapie zaplanowanych wycieczek po Cyprze. Piękna piaszczysta plaża, z łagodnym zejściem do morza, a woda jest wręcz lazurowa. Obok plaży leży mała wyspa, która w jednym miejscu prawie się z nią łączy. Śmiało można przejść na tą wyspę na nogach, bo woda sięga zaledwie na wysokość ud.

Nieopodal plaży Nissi leżą jeszcze dwie plaże: Landa oraz Vathia Gonia mniej zatłoczone. Po za tym można odwiedzić małe miasteczko Ajia Napa z licznymi sklepikami i tawernami oraz zobaczyć port.

Miejscem godnym zobaczenie jest Skała Afrodyty (my nie dojechaliśmy tam, ze względu na naszego synka, chcieliśmy nawet wypożyczyć samochód, ale ruch na Cyprze jest lewostronny a więc nie odważyliśmy się, szczególnie, że jeszcze ani ja, ani Krzysiek nie prowadziliśmy samochodu w takim ruchu. Myślę, że kiedyś wrócimy na Cypr i wtedy zobaczymy skałę Afrodyty). A miasta warte uwagi to stolica Nikozja oraz małe urokliwe miasteczko Pafos.

Cypr, wyspa na której wypoczęliśmy, którą mogliśmy pokazać Nikosiowi. Na której nasz synek po raz pierwszy pływał w basenie, bawił się w piasku oraz wszedł razem z tatą do morza. Wyspa na której spróbowaliśmy lokalnego jedzenia oraz pysznych owoców morza. Mamy piękne wspomnienia z naszych pierwszych wakacji razem.

Jeżeli jeszcze nie obserwujesz mnie na Basia Szkółka Blog na Facebook oraz nie śledzisz mojego Instagrama – basiaszkolka to zachęcam, bo tam zawsze informuję Was o nowych wpisach na blogu.